Wednesday, November 08, 2006

 

In Clearwater

Zoals altijd als ik weet, dat ik op een bepaalde tijd moet opstaan, ben ik al een uur van tevoren klaar wakker. Katja blijft thuis, want ze voelt zich niet lekker, ik neem afscheid van Kai en we zetten Saskia bij Aoife af, zodat ze samen naar school kunnen lopen.

Rick moet op tijd bij een vergadering zijn, dus hij zet mij ruim van te voren bij het vliegveld af. Ik ben er al tweeeneenhalf uur voor vertrek. Nadat ik mijn bagage aan de skycap (ideaal vind ik dat!) heb afgegeven en afscheid van Rick heb genomen loop ik naar de veiligheidspoortjes.

Het is woensdagochtend en ik heb het vliegveld nog nooit zo rustig gezien! Alweer vergeet ik de flesjes gel in mijn tas en alweer worden ze door de veiligheidsmensen niet opgemerkt!

Voor ik het weet zit ik bij de gate, waar ik probeer stroom voor mijn laptop te krijgen. Dat blijkt niet te werken, dus gaan we maar op de batterij. Maar met de T-Mobile Hotspot in het vliegveld zit ik meteen online.

Petra komt ook online en we kletsen even via MSN. Terwijl ik zit te typen gaat het alarm van de gate af. Een heel doordringend gepiep, tot grote schaamte van de flight attendant, die dat per ongeluk op haar geweten had. Na een tijdje wordt er omgeroepen, dat er iemand van security op weg is om het af te zetten en "I'm sorry we don't have better music for you!". Ha ha ha!

De stemming zit er gelijk in en met een vrolijke crew reizen we richting Tampa. Een van de mannen komt overduidelijk uit Boston, gezien zijn uitspraak van het woord "card" (kaahd). Een van de andere crewleden vertelt een anecdote van een collega van haar, die antwoordde, toen ze het over hun leeftijden hadden, dat ze "farty" was. Hilariteit alom!

We hebben goede wind mee en binnen de twee uur, een half uur te vroeg, landen we op Tampa airport. Mijn tassen komen ook al meteen van de band rollen en ik wacht op Petra. Die komt een twintig minuten later op me af en het is zo bijzonder elkaar hier zo weer te zien! Grote hugs!

We zoeken even naar de shuttle van Alamo, die al klaar staat. En na allerlei aanbiedingen van een SUV of een convertible houden we het bij de besproken full size. We kiezen een brons gekleurde Pontiac en mijn spullen passen er net in.

Op zoek naar Sephora rijden we naar de Westshore Plaza mall. Eerst moet er geluncht worden, dus we lopen naar de food court. Daar is een leuke keuze aan restaurantjes en wij kiezen het "gezonde" Evos: organische groentes en geen hormonen etc. in het vlees. Het smaakt dan ook voortreffelijk!

Sephora blijkt niet meer in deze mall te zitten, maar het bezoek is niet helemaal voor niets, want Petra vindt bij Lady Foot Locker haar loopschoenen voor stukken goedkoper, dan in Nederland.

Vlakbij deze mall staat het huis, waar Petra's tante en oom woonden, toen zij hier een jaar bij hen verbleef. We gaan eens kijken, hoe het daar nu uitziet. Het huis staat er nog, maar de buurt is veranderd. Het is dan ook al tweeentwintig jaar geleden, dat Petra hier woonde!

We rijden naar Clearwater en krijgen een pas voor de auto om te parkeren onder het apartementsgebouw van Petra's tante Olga. We slepen mijn bagage naar boven en ik maak kennis met een heel aardige en leuk uitziende oudere dame. Ik zou er wat voor geven om er zo uit te zien als ik 76 ben!

Gauw haal ik de cadeautjes tevoorschijn en geef ze aan Petra en haar tante: Virginiaanse wijn, Virginiaanse pinda's, wijnbedeltjes en voor Petra een humoristisch boek over hardlopers. Van haar krijg ik ook allerlei lekkers, twee Suske en Wiskes en een mooi boek.

Dan verkleden we ons snel in een korte broek en beginnen aan een lange strandwandeling. We vergapen ons aan de enorme strandhuizen! Wat een uitzicht hebben die! Hier gaan wij "retiren", bepalen we!









Met tante Olga gaan we lekker eten bij haar favoriete steakhouse, E&E's Steakout Grill. Het zit er vol groepjes oudere mensen, het is duidelijk, dat Florida inderdaad een geliefde staat is voor gepensioneerden.

Het eten is voortreffelijk! Mijn steak is helemaal "rare" (moeilijk voor een restaurant om goed te doen) en de crabcake is bijna alleen maar crab.

Tante Olga gaat morgenvroeg op reis, dus ligt al vroeg op bed. Petra en ik computeren wat. Morgen hebben we grootse plannen, dus stay tuned!

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?